< Natrag na novosti

Leon Dolušić iz ENNA Transporta na konferenciji “Transport i logistika”

Voditelj operative ENNA Transporta na konferenciji u organizaciji Poslovnog dnevnika

Datum objave22. studenoga 2024.

Zagreb, 19. studenog 2024. – Leon Dolušić, voditelj operative u ENNA Transportu sudjelovao je na konferenciji “Transport i logistika” u organizaciji Poslovnog dnevnika. Konferencija je održana u Zagrebu  u utorak 19. studenog 2024. godine.

Sudjelujući u panel raspravi pod nazivom „Hrvatska – logistička prijestolnica regije“, Dolušić je najavio  da će iduće godine s radom početi novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway. Rekao je da je riječ o najmodernijem terminalu u regiji i jednom od najsuvremenijih u cijeloj Europi. S druge strane, upozorio je na važnost razvoja željezničke infrastrukture.

– Puno se govori o četiri TEN-T koridora, no konkretni potezi infrastrukturne nadogradnje još nisu učinjeni, a terminal se otvara već iduće godine pa se iskreno nadam da će država reagirati jer će roba poput vode naći svoj tržišni put, no pitanje je kroz koji će to pravac učiniti –  primijetio je Dolušić.

Uz njega, na panelu su sudjelovali Dino Mišar, dopredsjednik HUP-a zadužen za koordinaciju logistike i distribucije, Saša Baleta, country manager RC Zonea u Hrvatskoj te Damir Šoštarić, ravnatelj Uprave za EU fondove i strateško planiranje, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Svi sudionici panela složili su se kako je nedostatak radne snage jedan od najvećih izazova za daljnji razvoj sektora. Leon Dolušić iznio je podatak kako godišnje školovanje završi tek jedan razred strojovođa, njih oko 30.

– Od toga ih desetak nikada neće raditi na željeznici iz niza razloga, a istovremeno, u Hrvatskoj posluje ukupno 19 željezničkih prijevoznika. To znači da svaki prijevoznik može dobiti tek po jednog novog strojovođu godišnje – rekao je Dolušić.

O radovima na nizinskoj pruzi od Rijeke do Zagreba govorio je ravnatelj Uprave za EU fondove i strateško planiranje Damir Šoštarić.

– Dionica do Karlovca u smislu željeznice u fazi je natječaja. Ključni izazov je izlaz iz Karlovca jer nakon tog izlaza, kreće nova trasa do Rijeke. Imamo jedan tunel od 12,5 kilometara, dva tunela od 9,5 kilometara. Dakle, riječ je o zahtjevnoj dionici, no iz iskustva s autocestama vidjeli smo da Hrvatska ima dobar građevinski sektor, i da to može kvalitetno odraditi. Izazovan kako za nas tako i za gospodarstvenike bit će period izgradnje, jer cijela dionica od Karlovca do mađarske granice radi se ‘kolosijek uz kolosijek – napomenuo je Šoštarić.

Ana Falak, direktorica granskih udruga pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca uvodno je predstavila rezultate istraživanja Indeksa logističke uspješnosti (LPI). Svjetska banka tim alatom uspoređuje ukupno 139 država, a Hrvatska je rangirana na 43. mjestu s ocjenom 3,3.

– LPI rezultat dijelimo sa Slovenijom koja je na 49. mjestu, pri čemu smo bolji od njih u poduzetničkom smislu, organizaciji transporta, praćenju pošiljaka i vremenu isporuke, dok je Slovenija od nas bolja u stupnju državne potpore kroz carinski sustav i infrastrukturu – rekla je predstavnica HUP-a.

Upozorila je kako logistiku koči niz izazova, između ostalog, strože inspekcije na granici koje su od ulaska RH u Schengen postale vanjske granice EU-a te nedostatak lokalnih vozača, što dovodi do većeg zapošljavanja neprofesionalnih radnika. Problem sektoru stvara i Zakon o trgovini koji logističke centre karakterizira kao trgovine i zabranjuje im rad nedjeljom.

Na konferenciji je istaknuto kako su u pripremi velika ulaganja u skladišne kapacitete. Trenutno se gradi 300.000 četvornih metara skladišta i logističkih centara, u najavi je 1.3 milijuna kvadrata, a trenutno je u Hrvatskoj 1.8 milijuna skladišnih kvadrata, što znači da će se kroz narednih nekoliko godina kapaciteti gotovo udvostručiti.

Foto: Slavko Midžor, Pixsell

Loading...